تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

این سایت به طور تخصصی برای دانشجویان،کارآفرینان،صاحبان مشاغل و فعالان صنایع غذایی میباشد.


دسته بندی سایت


پر بازدید ترین های فورکیا

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

چه منابعی بیشتر مورد نیاز شماست که به آن دسترسی ندارید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 16
  • بازدید دیروز : 14
  • بازدید کل : 103856

نحوه عبور بزرگان از شكست


نحوه عبور بزرگان از شكست

“در نهایت، همه‌ی ما، خودمان باید به این تصمیم ‌برسیم که چه چیزی نمایانگر شکست است. هرچند، اگر اجازه دهید دنیا بسیار علاقه‌مند است شکست را در فهرست کارتان قرار دهد و مجموعه عوامل تعیین‌کننده‌ای به شما ارائه دهد. با هفت سال زندگی محقرانه بعد از دانش‌آموختگی‌ام، شکست ضربه‌ی سنگینی به من وارد کرد. ازدواجی زودگذر به طلاق رسید، شغلی نداشتم، تنها سرپرست خانواده بودم و با اینکه در خیابان زندگی نمی‌کردم بسیار نیازمند بودم. پدر و مادرم نگران من بودند و چیزهایی که در درونم به عنوان راز بود سرانجام برای آنان فاش شد و طبق کتاب شکست، من بزرگ‌ترین شکست‌خورده بودم.”

پاراگراف بالا، خلاصه‌ای از سخنرانی جی.کی.رولینگ در جلسه سالانه‌ی انجمن دانش‌آموختگان هاروارد است.

هدف کلی به کارگیری سخنان جی.کی.رولینگ به عنوان یک مثال در مورد اهمیت شکست، تاکید بر نکته‌ای است که شکست، غیرعادی نیست. در واقع، بسیار عادی است و در گذر زمان سوء تعبیر شده است.

در ابتدا، بپذیرید که موفقیت برای افراد متفاوت دارای معنی‌های متفاوت است. هرچند، همه‌ی کسانی که در کارشان موفق بوده‌اند، چیزی مشترک داشته‌اند; غالبا شکست خورده‌اند. بدون شکست‌های گاه و بی‌گاه، زندگی جریان نمی‌یابد. تنها راهی که شکست نخورید این است که بسیار محتاطانه زندگی کنید که به ندرت چنین اتفاقی می‌افتد، چون در این وضعیت حتما شکست می‌خورید.

شکست ما را به سوی تغییر سوق می‌دهد. بدون آن، امروز جایمان کجا بود؟ توماس ادیسون، هزاران لامپ درست کرد که کار نمی‌کردند. اگر بارها تلاش نکرده بود، هنوز برای روشنایی از لامپ‌های نفتی و شمع استفاده می‌کردیم.

وینستون چرچیل زمانی گفته است، “موفقیت بر مبنای رفتن از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن شوق و اشتیاق است”.

البته، بعضی آدم‌ها بدبین هستند و ترش می‌کنند. این نوع آدم‌ها هرگز بعد از شکست از جای بلند نمی‌شوند چون رشد نکرده‌اند. شکست در زندگی هر کسی رخنه می‌کند. وزارت کسب و کارهای کوچک امریکا اظهار می‌کند که بیش از نیمی از کسب و کارهای کوچک در طول ۵ سال اول شکست می‌خورند. هرچند، فعالیت‌های کارآفرینی ناموفق همانند موارد موفق، حیاتی هستند.

یک صنعت خاص که با شکست شکوفا می‌شود، فناوری است. به ندرت کسی بالای ۲۵ سال داریم که استیو جابز متوفی، یکی از چند بنیان‌گذار اپل را نشناسد. او نمونه‌ی کاملی از آدمی بود که در شکست “نعمتی” یافت. در نخستین تلاشش برای ساخت وسیله‌ای متحرک، شکست خورد. شکست بدی خورد و از شرکت اخراج شد. با این وجود، یکی از چشمگیر‌ترین داستان‌های بازگشتی موفقیت‌آمیز را دارد.

در دنیای شما، چه چیزی نشانگر شکست است؟ این سوال را از خود بپرسید و واقعا کمی وقت بگذارید تا صادقانه جواب دهید. همانطور که رولینگ گفته است:
همه‌ی ما باید در این مورد تصمیم بگیریم که شکست و بدبختی نشانگر چه چیزی در زندگی ما است.
پاسخ ما به این سوال بسیار مهم، میزان موفقیت ما را تعیین می‌کند و اینکه چه چیزی در آینده برای ما اندوخته شده است.

بزرگان، قهرمانان، بهترین‌ها تاکنون، شکست و بدبختی را به عنوان دوستشان و چیزی در نظر می‌گیرند که به آنها کمک می‌کند رشد کنند و خلاقیت و تمایل‌شان را برای بهترین جهان شدن شعله‌ور می‌کند.

  انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 233

مطالب تصادفی

  • روش صنعتی  تولید بستنی
  • اصول حرارت دهی اهمیک
  • پلاسمای سرد اتمسفری
  • جزوه آزمایشگاه قند
  • صنعت حلال و فراورده های گوشتی

تهران خیابان فاطمی کوچه پرویز روشن پلاک 20

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد